czwartek, 17 marca 2016

Shirdi Sai Baba - wybrane nauki

Wybrane Nauki Sai Baba z Szirdi


Śirdi Sai Baba
Śirdi Sai Baba zwrócił się do Sathe, gdy ten przybył do Shirdi po śmierci swej ukochanej małżonki, która zmarła przy porodzie: "Nie martw się o nic. Ciała są jak bańki na wodzie. Nijak nie przywiązuj się do ciała. Rozwijaj natomiast przywiązanie do zamieszkującego wewnątrz Ducha (Dehi). Zmartwienia są jak przelotne chmury. Zdarzają się każdej jednostce. Miej odwagę. Ochraniaj swoje dziecko!"


Bóg jest i nie ma nic wyższego niż On. Jest ON Doskonały, Nieskończony i Wieczny. ON jest wszechobecny, wszechmocny i wszechwiedzący. On jest Stwórcą, Podtrzymującym i Niszczycielem. Oddaj się ochoczo i całkowicie Jego Woli. Nawet źdźbło trawy nie poruszy się bez Jego Woli. Ufaj w Nim i działaj prawie. Pozwól wewnętrznemu światłu oświeconej świadomości kierować wszelkimi Twoimi działaniami.


Wykonuj swoje obowiązki świadomie i bez przywiązań, rozpatrując siebie jako narzędzie w Jego rękach, a nie jako wykonawcę.


Oddaj Jemu owoce działań tak, ażeby działania ani ciebie nie skrzywdziły, ani cię nie zaślepiły. Pozwól twej miłości i współczuciu płynąć do wszystkich stworzeń Boga. Nie angażuj się w spory ani polemiki. Cudze słowa nie mogą skrzywdzić. Znoś innych cierpliwie. Akceptuj siebie z ogromnym zadowoleniem bez porównywania się z innymi ludźmi. Nie mów źle o innych ludziach. Nie oddawaj pięknym za nadobne, gdyż każdy jest odpowiedzialny za swoje własne czyny.


Nie pozostawaj w bezczynności, zaangażuj się w jakąś pożyteczną działalność. Czytaj święte teksty. Zachowaj powściągliwość w odżywianiu i w odpoczynku. Wiedz, że Bóg jest. Nie wierz w nieistnienie Boga, w to że Boga nie ma. Bóg jest wszechobecny. Imię Boga jest wieczne. Ten wszechświat w całości jest lilą (zabawą, grą) Boga. Bóg jest Panem i Mistrzem. Żadna inna Prawda nie istnieje. Jego ścieżki są jedyne w swoim rodzaju, niezbadane i tajemnicze. Nie ma nic wznioślejszego niż Bóg. Sposoby, jakimi będzie ochraniał i podtrzymywał, znane są tylko Jemu. On jest ochrońcą ubogich. On jest samym współczuciem. My jesteśmy chwiejni w naszej wierze w Niego i nam brak jest wystarczającej cierpliwości.


Wysiłek Herkulesa jest niezbędny, aby osiągnąć Boga.Któż mówi, że jest On nieosiągalny? On jest wewnątrz świątyni naszego serca, bliższy nam niż paznokieć palcowi. Bez niezachwianej wiary i cierpliwości, nie możesz Go ujrzeć. Osoba posiadająca obie te właściwości bez wątpienia Go odnajdzie. Potrzeba wglądu (intuicji), aby rozpoznać Boga. Jego wola będzie spełniona. On pokaże drogę i wszystkie pragnienia Twojego serca zostaną spełnione. Trwaj w zadowoleniu ze swojego losu. Światło (dźjoti) rozpędza ciemność. Czyń dobro, a Bóg będzie ciebie błogosławił. Czyń zło, a nie będziesz się Jemu podobać.


Jestem wszędzie i we wszystkich miejscach, a cały świat jest we Mnie. Poruszam się wszędzie i gdziekolwiek. Przenikani wszechświat. Jestem zarówno widzialny jak i niewidzialny. Jestem niezrodzony, wieczny, stały. Czyń dobro i ofiaruj to Bogu, a On będzie ciebie błogosławił, Bóg ochrania sprawiedliwych. Ci, którzy sieją pokrzywy, oczekują ode mnie abym dał im ziarna. Jakże ja mógłbym to uczynić? Jestem niewolnikiem Boga. Nawet uczeni są pomieszani. Cóż więc dopiero my? Słuchaj i trwaj w cichości. Osoba, która otrzymała Jego Łaskę jest milcząca, a osoba która odpadła od łaski gada zbyt dużo. Jego Łaska musi być zgromadzona przez cnotę zasługi.


Chociażby moje dzieci znajdowały się w odległości tysięcy mil ode mnie, przywołam je do siebie. Jestem szczęśliwy, gdy przychodzą. Ciesze się ich towarzystwem i pięknie je rozwijam. Muszę się opiekować moimi dziećmi i troszczyć o nie, ponieważ jestem za nie odpowiedzialny przed Bogiem.

Święty popiół - UDI - będzie najbardziej użytecznym dla moich wielbicieli (p/oddanych), Przechowuj go troskliwie. Moi ludzie będą tłumnie gromadzić się w Szirdi jak mrówki. Nie obawiaj się. Zawsze jestem z tobą. Ludzie mogą przychodzić i odchodzić. Czy musimy z tym coś zrobić? Jakże mogłoby nas to niepokoić?


Moje błogosławieństwo spoczywa na tym, kto jest stały w swej wierze i potężny w p/oddaniu (wielbieniu) - gdziekolwiek on/a jest. Sprawuję opiekę nad moimi ludźmi z pokolenia na pokolenie, z wcielenia na wcielenie.


Nie paplam ani nie szepcę żadnej mantry (świętego słowa) do ucha, nasze tradycje są odmienne.


Muszę przejść tysiące mil, aby ochraniać i troszczyć się o ludzi. W moich oczach wszyscy są równi. Ludzie wszelkiego pokroju, dobrzy i źli, wszyscy przychodzą do mojej sali zgromadzeń (zwanej durbar). Muszę się o nich wszystkich troszczyć jednakowo.


Wszelkiego pokroju ludzie, dobrzy, źli, niegodziwi, występni przychodzą na dziedziniec mojego pałacu. Jakiż powód, aby oddawać się plotkom o nich? Jestem miłosierny dla wszystkich. Nie oglądam się na nikogo prócz Boga. Ludzie zamieszkują wioski i miasta. Ja mieszkam w dżungli. Ludzie mają dachy nad swoimi głowami. Ja nie mam dachu. Mam powóz jednokonny (żywotny oddech, prana), który wiezie dziesięć do dwanaście osób (organów). Będę zabijał cztery ciała: gęste, subtelne, przyczynowe i mahakaran.


Pamiętaj moje słowa, nawet gdy mnie już nie będzie. Moje kości będą ubezpieczać cię z mojego samadhi (skupienia). Będzie się ono z tobą komunikować. Będzie odpowiedziane temu, kto się p/odda temu samadhi.


Nie myśl, że umarłem i odszedłem. Usłyszysz mnie z mojego samadhi, a ja będę cię prowadzić. Nie angażuj się w spory ani polemiki. Na każde dziesięć słów, które usłyszysz, wypowiadaj tylko jedno, jeśli jest to konieczne. Nigdy nie potrzebujesz ani wychwalać ani ganić innych. Jeśli krzywdzisz cudze uczucia, wtedy Ja cierpię. Czuję wstręt, kiedy kłócisz się z innymi. Usuń jadowity ząb węża zanim będzie mógł ciebie skrzywdzić. Pozwól nam zobaczyć jak głęboko sięga jego korzeń. Kto podnosi ręce na wielbiciela Boga, będzie z tego powodu cierpieć. Członkowie rodziny są zmuszeni do ustanawiania różnic (odmienności), nie są jednak zmuszeni (ustanowieni) do kłótni ani awantury. Kto ma dobre zamiary, będzie czynić dobrze. Jeśli czynisz dobrze, dobro będzie przychodzić. Wielka jest nagroda cnoty i zalety. Występny, błędny cierpi. Jeśli dobra są używane rozważnie, przyniosą pożytek, będą dobrodziejstwem. Zdrowe pożywienie przyniesie dobre zdrowie. Człowiek powściągliwy jest lepszy niż człowiek pobłażliwy. Nie pożądaj cudzych dóbr.


Czyż jesteśmy zrodzeni jedynie dla zmysłowych przyjemności?
Umysł jest figlem chwytającym nas w sidła pokusy. Powstrzymaj go aby osiągnąć spokój.


Zobacz jak egoistyczni są ludzie. Kiedy im to odpowiada, opuszczają swoje współtowarzystwo. Przyłącz się do kogoś, kto nigdy cię nie porzuci ani nie opuści! (Nie ma takiego towarzystwa z wyjątkiem sadguru [duchowego przewodnika]. Miłuj stworzenia dotrzymując towarzystwa sadguru, ponieważ Jego towarzystwo będzie sprzyjało twemu powodzeniu i dobrobytowi).


Kiedy powierzysz się dłoniom sadguru nie musisz się więcej ani martwić, ani troszczyć. Nigdy nie opuszczam kogoś, kto polega na mnie. Guru trzeba przyjmować całym sercem, a nie mechanicznie.


Dlaczego martwisz się utratą syna? Pewnego dnia każdy musi umrzeć. Na tym śmiertelnym świecie śmierć jest nieunikniona. Cokolwiek by się wydarzyło, należy pozostać niezachwianym i patrzeć na wszystko bez przywiązania.


Kto jest oświecony, nie czyni wokół tego hałasu. Nie możesz uniknąć tego, co jest przeznaczone. Możesz stawić temu czoła z jękiem lub z uśmiechem. Tylko taki masz wybór.
Ziemia powróci do ziemi, a dusza odleci daleko. Praktykuj zanim wygłosisz kazanie (homilię).

Rinanubandh (więź, zobowiązania poprzednich wcieleń) jest tym, co przyprowadza ludzkie istoty, ptaki i zwierzęta, wzajemnie do siebie. Dlatego nie wypłaszaj, nie odpędzaj nikogo, nawet najpotulniejszego.


Bądź gościnnym dla kogoś, kto przychodzi do ciebie. Daj wody spragnionemu, chleba głodnemu, odzież gołemu i schronienie bezdomnemu, a Bóg będzie ci błogosławił.


Cokolwiek dajesz mnie, wróci do ciebie podwojone. Tylko wtedy, gdy siejesz, tylko wtedy możesz zebrać żniwo.


Któż może prawdziwie zaspokoić pragnienia innych? Im bardziej zaspokajane, tym bardziej pragnienie wzrasta! Jedynie Pan i Mistrz jest tym, który może dać to, co jest wieczne.


Któż może porównać się z całą swoją szczodrością do tego, co jedynie Wszechmocny dać może? Sam Pan czeka troskliwie na wielbicieli, aby uczestniczyli w skarbach, które On ofiaruje; zamiast tego jednak ludzie przychodzą do mnie prosząc o światowe rzeczy. Kiedy próbuję im o tym opowiedzieć, nikt nie zwraca uwagi na to co mówię, nikt nie słucha. Skarbiec przepływa ze skarbem, jednakże nikt nie czyni wysiłku, aby skarb pochwycić.


Mam teraz dorosłych, umęczonych ludzi, proszących o bogactwo, żonę, dziecko. Nikt nie chce skarbu, który posiadam. Poczekam jeszcze chwilkę i pewnego dnia całkiem odejdę.


Nektar Instrukcji Sai


Wiedz, że mój Duch jest nieśmiertelny. Wiedz to dla siebie. Moje oko zawsze zwrócone jest ku tym, którzy mnie miłują. Cokolwiek czynisz, gdziekolwiek jesteś, zawsze pamiętaj o tym, że jestem zawsze świadomy wszystkiego, co czynisz. Człowiek, jeśli skupia się na Mnie, jeśli powtarza Moje Imię, jeśli śpiewa o moich czynach - zostaje przekształcony, a jego karma zostaje zniszczona. Zawsze stoję u jego boku.

W jakiejkolwiek wierze ludzie wielbią mnie, tylko tak czyniąc otrzymują moją nagrodę. Jeśli ktoś nieustannie myśli o mnie i czyni mnie swoim jedynym schronieniem, wtedy ja staję się jego dłużnikiem i życie moje oddaję, aby go zbawić.

Jestem w niewoli u moich p/oddanych, wielbicieli. Miłuję p/oddanie, uwielbienie. Kto odwraca swoje serce od świata i miłuje mnie jest moim prawdziwym miłośnikiem i wtapia się we Mnie jako rzeka w oceanie. Jeśli uczynisz Mnie jedynym celem twych myśli i dążeń, osiągniesz paramatmę, wiecznego ducha. Spójrz na mnie, a ja będę patrzył na ciebie. 

Nie jest próżną moja obietnica, że zawsze ulżę twemu brzemieniu. W pełni zaufaj twemu sadguru. Jest to jedyna sadhana (praktyka duchowa). Sadguru jest wszystkimi bóstwami (aniołami). 

Powtarzaj moje imię. We mnie szukaj schronienia. Jednakże, aby wiedzieć kim jestem, praktykuj śrawanę i mananę (słuchanie i wspominanie imion i właściwości Boga). Chociaż nie będzie mnie w ciele i krwi, zawsze będę ochraniał moich p/oddanych wielbicieli). Będę przy tobie w chwili w której o mnie pomyślisz.


Dlaczego gdzie indziej chodzić do Gangi? Trzymaj swe dłonie na moich stopach - tutaj płynie Ganga. Nie jestem ciałem ani zmysłami. Jestem wiecznym świadkiem, jestem sakszi ... Twój Sri Sainatha Maharadź!

Przeczytaj także:

http://radza-joga.blogspot.com/p/shirdi-sai-baba.html

Zapraszamy na warsztaty Królewskiej Radża Jogi 


© Wszelkie prawa do publikacji zastrzeżone przez: radża-joga.blogspot.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz